Skanska bygger Värmdövägen – en del av Nacka stad

Från Sickla bro till Nacka forum

9 juni

Kommande händelser v 24

avatar

Sara Axén

2 Kommentarer

sb5

Översikt till Blogg

Sickla Bro/Värmdövägen etapp 1

Sickla Bro klar våren 2024. Värmdövägen etapp 1 klar sommaren 2025.

Idag fredag 9/6 startar rivning av den gamla bron.

Rivningsarbetet beräknas pågå under 1 veckas tid, även under helgen.

Fortsatt spontning mot Alphyddan. Vi jobbar kontinuerligt med åtgärder för att dämpa ljudet.

Vi har under veckan etablerat en ny borrigg på det gamla stationsområdet  och påbörjat spontning där.

sb

sb4  sb2

Värmdövägen etapp 2

Klar med ledningsarbeten och omledning av trafiken våren  2024.

Hela etappen är klar december 2024.

Fortsatta arbeten med förläggning av kanalisation för el och fiber samt vatten-, dagvatten-, spill och fjärrvärmeledningar.

vve2vv finntorp

Värmdövägen etapp 3

Klar juni 2023.

På Värmdövägen Etapp 3 fortsatt arbete med att färdigställa inför slutbesiktning. På dagtid arbetar vi med att färdigställa planteringsytor, plattytor samt detaljer som skyltning mm. Nattetid asfalterar vi för fullt och på slutet kommer även linjemålning innan vi är helt klara.

e333 e33 e3

 

Kyrkviken

Klar juni 2023.

I kyrkviken sker omställning av trafik samt fräsning och asfaltering tisdag kväll 13/6.

 

Nya Gatan 

På Nya Gatan fortsatta arbeten intill trapphus 4 samt fortsatt uppbyggnad av skelettjordar utanför Kungsvåningen.

 

Trevlig helg önskar projektet.

/Sara Axén, Arbetsledare Skanska

 

2 Kommentarer

  • Mats Fryxell

    kl 1:58 e m den juni 10, 2023

    Det bullrar något fruktansvärt vid spontningsarbetet mot Alphyddan samt vid rivningen av Sickla bro. Vilka bullerdämpande åtgärder har ni vidtagit?

    • Sara Axén

      kl 3:21 e m den juni 12, 2023

      Hej Mats.
      Vi har fått in flertalet klagomål på ljudnivån i samband med borrningen av RD-spontväggen mot Alphyddan.
      De åtgärder vi gjort för att dämpa ljudnivån så här långt är dels att vattenfylla de borrade rören för att minska resonansen i rören.
      Vi har även lagt över sprängmattor i gummi över rören, samt testat en avskärmning med ljudabsorberande mattor runt själva borriggen.
      Vi jobbar fortsatt med att förbättra ljudnivån och för att arbetet ska bli klart enligt tidplan.

      Mvh /Sara Axén, Skanska

Lämna en kommentar

(Obligatorisk)

(Obligatorisk, publiceras ej)